~penghuni ~ ^___^'

Tuesday, November 5, 2013

k.a.w.a.n

kawanbaik dan sahabat
dua-dua kawan
tapi kawan tak semestinya sahabat
tak semestinya kawanbaik

tak ada beza sahabat lelaki  dengan sahabat perempuan
kau kaum apa
saiz apa kau pakai
warna apa kulit kau

selagi kau dan dia sahabat
selagi tu tak akan terpisah
walau jarak berbatu-batu
walau kau tak bersua bertahun-tahun
takkan janggal
takkan hilang dia yang sebenar
dan akan muncul dia diwaktu kau perlu

dia takkan mengeluh
takkan mengungkit
takkan penat dengan kau

rela hati dia hulur tangan
bila kau jatuh
rela hati dia hulur bahu
bila kau sedih
rela hati jadi kaunselor
dengar segala aduan
rela jadi hantu
bila gila kau sampai

dengan dia hilang segala duka.
dia tukar jadi suka

tak ramai tapi menyeluruh
bisa jadi apa saja dengan kau
dia melekat taknak lepas
takkan berubah walau semua mengata kau
dia kenal kau sapa
dia tak jatuh dengan kata hasutan

Allah terima kasih kenalkan aku dengan mereka.
sedih aku.
tawa aku.
sakit aku.
korang sentiasa ada.
terima kasih anggap aku sahabat.
terima kasih anggap aku kawanbaik korg.
takkan pudar. insyaAllah

No comments:

Post a Comment

click ,click!